جزئیات و کلیات به روز انجام طرح کسر خدمت سربازی

مزایای انجام طرح کسر خدمت کدامند؟
جزئیات و کلیات به روز انجام طرح کسر خدمت سربازی

انجام طرح کسر خدمت برای آن دسته از دانشجویان دکترا یا فوق لیسانس که قصد دارند بخش اعظمی از دو سال سربازی خود را کاهش دهند بسیار مناسب است. شرایط دیگری برای پروژه کسر خدمت وجود دارد که به فرزند ایثارگران و غیره ارائه می‌شود که برای همگان قابل استفاده نیست.

بنابراین یک پروژه برای انجام طرح کسر خدمت ناجا، طرح کسر خدمت وزارت دفاع، انجام طرح کسر خدمت ارتش، کسر خدمت سپاه، و غیره از جمله مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. حتی انجام طرح کسر خدمت برای دانشگاه‌هایی مانند مالک اشتر و دانشگاه امام حسین هم صورت می‌گیرد.

خیلی از افراد نیز به دنبال پاسخی و راه‌حلی برای انجام طرح کسر خدمت با مدرک لیسانس هستند که به بررسی و پاسخ آن نیز خواهیم پرداخت. مشاوره طرح کسر خدمت در این مطلب به شما کمک می‌کند تا در این زمینه به طور حساب شده و کاملا موفق گام بردارید. تمامی اطلاعاتی که در این مطلب ذکر می‌شوند کاملا به روز بوده و راهنمای کلی برای آن دسته از کسانی است که به دنبال مشاوره برای انجام طرح کسر خدمت هستند.

تعریف انجام طرح کسر خدمت سربازی

آیا می‌دانید انجام طرح کسر خدمت سربازی چیست؟ آیا اطلاعات به روز و دقیق در مورد آن دارید؟ بهتر است قبل از هر اقدام و هر مشاوره‌ای ابتدا به تعریف و معنی آن بپردازیم و بعد در مورد راه حل‌ها و مشاوره‌های لازم صحبت کنیم.

برای کسانی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، انجام طرح کسر خدمت کمک می‌کند تا مدت مشخصی را خارج از یگان سپری کنند. این طرح و مدت انجام آن به عنوان مدت خدمت شما نیز محسوب خواهد شد و اطلاعات مرتبط با آن در کارت پایان خدمت‌تان درج خواهد شد. این اصطلاح با اینکه به معنای عدم حضور/ حضور در پادگان نیست اما به بیان رایج کسر خدمت نامیده می‌شود. اما به طور کل شما فقط با گذراندن مدت زمان پروژه تحقیقاتی خود برای ارگان‌های نامبرده در ابتدای مطلب بخشی از خدمت سربازی خود را به این روش سپری خواهید کرد. این روش برای بسیاری از افرادی که دارای تحصیلات هستند فرصتی مناسب به حساب می‌آید.

مزایای انجام طرح کسر خدمت کدامند؟

مزایای انجام طرح کسر خدمت به شرایط سرباز بستگی دارند. اما نمی‌توان از مزیت کلی آن، یعنی کم شدن یک مدت زمان مشخص چشم‌پوشی کرد. آنهم در شرایطی که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند حتی یک روز را در خدمت سربازی کاهش دهند تا بتوانند به امور تحصیلی و شغلی خود برسند. از دیگر مزایای انجام طرح کسر خدمت می‌توان به سه مورد زیر اشاره کرد:

بررسی این مزایا در ایجاد انگیزه جهت پیگیری انجام طرح کسر خدمت موثر خواهد بود. برخی از افرادی که دارای مدرک لیسانس هستند نیز به دلیل همین مزایا به دنبال انجام طرح کسر خدمت هستند اما این پروژه تنها برای دانشجویان دوره فوق‌لیسانس و دکترا یا فارغ‌التحصیلان یکی از این دو دوره قابل استفاده می‌باشد. با اینکه اخذ پروژه طرح کسر خدمت چندان سخت نیست اما با پیگیری‌ها و ارائه طرح‌های مناسب می‌توان شانس بالایی در پذیرش این دست پروژه‌ها کسب نمود.

اما چه کسانی می‌توانند این طرح را دریافت کنند؟ در واقع کلیه کسانی که دانشجو مقاطع کارشناسی ارشد، یا دکترا هستند یا این مقطع را به پایان رسانده و مشمول خدمت سربازی هستند می‌توانند این طرح را دریافت و از آن استفاده کنند. یکی از شرایط مهم در این زمینه، عدم غیب غیر موجه شخص است که در واقع مهم‌ترین پیش نیاز برای امکان انجام کسر خدمت است. در صورتیکه غیبت غیر موجه دارید می‌توانید با بررسی شرایط مربوطه برای موجه کردن غیبت‌تان اقدام نمایید. در ادامه به بررسی شرایط و قوانین بیشتر جهت انجام طرح کسر خدمت خواهیم پرداخت.

قوانین به روز انجام طرح کسر خدمت سربازی

یکی از مزیت‌های کنونی انجام طرح کسر خدمت این است که افراد غیر نخبه نیز می‌توانند از این طرح استفاده کنند. در شرایطی که تنها در گذشته این مزیت برای افراد نخبه و ممتاز فراهم شده بود.

  1. اولین مورد آنکه شخصی که برای پروژه کسر خدمت سربازی اقدام می‌کند باید 2 ماه آموزشی را از سر گذرانده باشد. این دو ماه در هر یگانی انجام می‌شود که شخص توانسته است پروژه کسر خدمت خود را در آن دریافت کند. به عنوان مثال اگر شخصی انجام طرح کسر خدمت خود را از دانشگاه امام حسین وابسته به سپاه دریافت کرده باشد می‌بایست دوره آموزشی خود را در سپاه بگذراند.
  2. داوطلبان انجام این طرح حداکثر می‌توانند دو پروژه را انجام دهند. نه بیشتر! بسته به مدتی که برای انجام آن پروژه زمان دارید، می‌توانید حداقل دو ماه و حداکثر 19 ماه کسری خدمت دریافت کنید و همانطور که اشاره شد این کسری به معنای گذراندن دوره سربازی خارج از یگان است.
  3. پروژه‌های مربوط به انجام طرح کسر خدمت سربازی باید یا مرتبط با رشته تحصیلی شخص باشد یا اینکه با محوریت نیروهای مسلح و یا در جهت مسائل دفاعی و امنیت کشور باشد.
  4. دریافت پروژه کسر خدمت در یک مرکز تحقیقاتی وابسته به سازمان‌هایی مانند ارتش، یا سپاه و یا ناجا و مواردی که در ابتدا مطلب به آن اشاره کردیم امکان‌پذیر است.
  5. افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند فرصت یکساله‌ای در اختیار دارند تا برای دریافت پروژه کسر خدمت اقدام کنند و این زمان قابل برگشت یا تمدید نیست.
  6. فرد حتما باید دانشجو یا فارغ‌التحصیل دوره ارشد یا دکترا باشد. بنابراین دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان دوره لیسانس نمی‌توانند جهت دریافت پروژه کسری خدمت اقدام کنند.
  7. اگر یک دانشجو نخبه یا فارغ‌التحصیل نخبه هستید که توسط بنیاد ملی نخبه‌گان تایید شده‌اید می‌توانید از انجام طرح کسر خدمت سربازی استفاده نمایید. بنابراین این پروژه تنها در شرایط خاص برای افراد دانشجو یا دارای مدرک لیسانس (کارشناسی ) امکان‌پذیر می‌باشد.
  8. افرادی که در حال گذراندن دوره خدمت سربازی هستند نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و مدت زمان باقی مانده برای پایان خدمت به عنوان کسری خدمت‌شان در نظر گرفته خواهد شد. مجدداً ذکر می‌کنیم که باید در سال اول سربازی این درخواست را ارائه دهید.

مدارک لازم برای اخذ و انجام طرح کسر خدمت چیست؟

به جز شرایط ذکر شده برخی مدارک نیز برای انجام طرح کسر خدمت سربازی وجود دارند که برای شروع باید آنها را ارائه دهید. این مدارک شامل موارد زیر می‌باشند:

مراحل لازم جهت انجام طرح کسر خدمت سربازی چیست؟

سازمان‌های ارائه دهنده پروژه برای انجام طرح کسر خدمت زیادند. البته این به آن معنا نیست که شما باید پروژه‌ای را برای انجام به سازمان‌های مربوطه پیشنهاد کنید. بلکه با یک پروژه پیشنهادی از سوی نهاد‌های مذکور اقدام به کسر خدمت بسته به بزرگی و زمان لازم برای انجام پروژه خواهید کرد.

برای دریافت پیشنهادات مذکور می‌توانید به بنیاد علمی نخبگان نیروهای مسلح یا جهاد خودکفایی ارتش و یا مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح، مراکز تحقیقاتی وزارت دفاع، دانشگاه امام حسین (ع) وابسته به سپاه و به طور کلی سازمان‌های ارائه دهنده پروژه مراجعه نمایید. در ابتدا بهتر است به سازمان‌هایی که از جانب بنیاد نخبگان مورد تایید واقع شده‌اند سری بزنید و یک پروژه را برای انجام طرح کسر خدمت انتخاب کرده و با این سازمان به توافق لازم برسید. در مرحله بعد می‌توانید به سازمان‌های تحقیقاتی به صورت مستقیم مراجعه کنید و طرح خود را دریافت نمایید.

توجه داشته باشید که پذیرفتن و انجام طرح کسر خدمت باید با آگاهی کامل صورت بگیرد و نه به این دلیل که قصد دارید بخش اعظمی از زمان خدمت سربازی خود را خارج از پادگان بگذرانید. شاید دریافت پروژه در نگاه اول کمی ساده به نظر برسد اما به نتیجه رسیدن آن و انجام آن چندان هم آسان نیست و به علم و آگاهی بالایی نیاز دارد.

یکی از نکات مهم در این رابطه لزوم به ارائه گزارش 3 ماهه در جلسه دفاع (مثل جلسه دفاع از پایان‌نامه ارشد) این دست پروژه هاست. همچنین اگر پروژه‌های سنگین انجام دهید میتوانید بالای 6 ماه کسری خدمت بگیرید. جلسه دفاع ذکر شده در سازمان نخبگان نیروهای مسلح برگزار می‌شود. اگر کسری خدمت‌تان کمتر از شش ماه باشد جلسه دفاع برای پروژه‌تان با حضور استاد راهنما برگزار خواهد شد.

سازمان‌های مورد تایید برای دریافت و انجام طرح کسر خدمت

برخی از سازمان‌های مورد تایید سازمان ملی نخبگان به تفکیک رشته که برای دریافت یا ارائه پیشنهاد پروژه می‌توانید به آن مراجعه کنید. مراکز ارائه دهنده پروژه برای کسر خدمت سربازی شامل موارد زیر هستند:

نکات کلیدی مرتبط با انجام طرح کسر خدمت سربازی

همانطور که در بخش قبلی ذکر کردیم انجام پروژه‌های مرتبط با انجام طرح کسر خدمت بسیار دشوار بوده و باید به طور کامل روی آن اشراف داشته باشید. اما در صورتی که نتوانید پروژه مذکور را در تاریخ مقرر تحویل دهید این پروژه توسط نظام وظیفه کنسل شده و کسری خدمت‌تان لغو خواهد شد.

شما حتی می‌توانید پس از دریافت این پروژه اعزام خود را به تعویق بیندازید.  همچنین براساس قانون مصوب، اگر مدت مشخص و قابل توجهی از زمان فارغ‌التحصیلی‌تان گذشته باشد نمی‌توانید برای پروژه کسری خدمت اقدام کنید.

در صورتی که داور پروژه شما مشمول نهاد مذکور نباشد سه راه دارید. می توانید رزومه و ثبت نام خود را در حوزه دیگری انجام دهید و یا با مراکز دیگر همکاری کنید یا اینکه مجدد رزومه را ارسال کرده و با استاد داور مکاتبه داشته باشید. پروژه‌های فارسی به انگلیسی تا 2 برابر بیشتر امتیاز دارند. همچنین نوع دانشگاه در این پروژه تاثیرگذار نخواهد بود و معدل تحصیلی‌تان نیز ارتباطی با انجام طرح کسر خدمت ندارد.

کسی که برای انجام طرح کسر خدمت سربازی اقدام می‌کند همچنین می‌تواند امریه شود که این موضوع مراحل خاص خودش را دارد. البته افرادی که سابقه خدمت دارند و در مقطع تحصیلی مانند ارشد قصد انجام طرح کسری دارند می توانند از هر سازمانی پروژه بگیرند (ایست خدمت).

دریافت مشاوره انجام طرح کسر خدمت

انجام پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های درسی هم مانند انجام طرح کسر خدمت نیاز به مشاوره دارد. لازم به ذکر است که در این مقوله مهم نباید ریسک کرد چرا که تبصره‌هایی به این پروژه‌ها دائما افزوده می‌شوند. اگر در انتخاب انجام طرح کسر خدمت خود مشکل یا ابهامی دارید می‌توانید از کمک مشاوران ایران‌تز تذبیرساز استفاده نمایید. پس از دریافت مشاوره اخذ و انجام این پروژه‌ها به دشواری قبل نخواهد بود.

مطالب مرتبط با جزئیات و کلیات به روز انجام طرح کسر خدمت سربازی

مقالات مرتبط

فرم ثبت سفارش

چنانچه نیاز به خدماتی از سمت ما دارید می‌توانید با استفاده از فرم زیر به صورت آنلاین ثبت درخواست کنید. درخواست شما به طور اتوماتیک در صف بررسی قرار گرفته و حتما پیگیری خواهد شد.

مراجعه حضوری شنبه تا پنجشنبه: 9:00 الی 18:00 با هماهنگی قبلی
تاریخ: مؤلف: ایران‌تز تدبیرساز بازدید: 13732
بازخورد کاربران در مورد جزئیات و کلیات به روز انجام طرح کسر خدمت سربازی

امتیاز به این مطلب

Stars