مشاوره رساله دکتری و پست دکتری

ارائه انواع خدمات مشاوره رساله دکتری و پست دکتری با بهره‌گیری از کادر علمی زبده
مشاوره رساله دکتری و پست دکتری

در حوزه خدمات دانشجویی و دانشگاهی، تخصص اصلی ایران‌تز تدبیرساز، مشاوره رساله دکتری و چاپ مقالات علمی است. ایران‌تز تدبیرساز با گردآوری جمعی از اساتید زبده، با سابقه، تجهیزات و آزمایشگاه‌های تخصصی، انعقاد پروتکل همکاری با بسیاری از مراکز علمی و پژوهشی و پژوهشکده‌ها (از جمله مرکز پژوهشی مدیریت راهبردی آینده‌سازان با مجوز قطعی و رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) برای همکاری در زمینه گردآوری آماده و داده‌ها و استفاده از مشاوره تخصصی این مراکز، زیرساخت کامل و مناسبی برای مشاوره رساله دکتری (در دپارتمان‌ها رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی که در منوی دپارتمان‌های ایران‌تز تدبیرساز آورده شده است) فراهم نموده است.  

در واقع می‌توان گفت طرح پژوهشی و رساله تحقیقاتی، تفاوت اصلی مقطع تحصیلی دکتری و پست دکتری با مقاطع پایین‌تر است. در مقاطع دکتری و فوق دکتری، هدف، آموزش تئوری دروس و گذراندن واحدهای درسی نیست، بلکه هدف : یادگیری متد پژوهش و انجام تحقیقات علمی است. چرا که مشکلات هر کشور در هر حوزه‌ای با شناخت موانع در قالب اولویت‌های پژوهشی قابل حل است.

محقق و دانشجوی دکتری و فوق دکتری، باید بتواند در هر حوزه‌ای ابتدا با استفاده از تکنیک‌های نیازسنجی، مهمترین اولویت‌های تحقیقاتی را شناسایی و عناوین پژوهشی را تعریف کند.

همچنین بخوانید: چاپ مقاله برای دکتری

سپس با انجام آن تحقیق و رسیدن به نتایج کاربردی و دقیق، نتایج و راهکارهای حاصله را در اختیار تیم اجرایی و دست اندرکاران قرار دهد تا  با اجرای دقیق نتایج پژوهش، مشکلات آن حوزه مرتفع شود.

تفاوت اصلی کشورهای توسعه یافته با کشورهای توسعه نیافته یا کمتر توسعه یافته در همین موضع است. کشورهای توسعه یافته و موفق، پژوهش محور هستند و با اینکه از منابع کمتر طبیعی برخوردار هستند، بازدهی بیشتری در حوزه‌های مختلف دارند و تنها دلیل آن، تکیه بر پژوهش‌های علمی و تدوین استراتژی و راهکارها با استفاده از نتایج تحقیقات است.

در کشورهای توسعه نیافته، سیاست‌های اقتصادی و اجرایی، کمتر پژوهش محور هستند و اکثراً با آزمون و خطا تصمیم‌گیری می‌شود؛ یعنی به عنوان مثال برای حل مشکلات زیست محیطی مانند کمبود آب، در کشورهای توسعه یافته ابتدا پژوهشی جامع در این زمینه تعریف می‌شود و از نتایج آن پژوهش برای سیاست‌های اجرایی نظیر: احداث سد، بهینه‌سازی شبکه‌های آبیاری، شیوه‌های مهار آب‌های جاری و سیل و باران و دیگر موارد استفاده می‌کنند؛ اما در کشورهای توسعه نیافته، بدون انجام هیچ تحقیقی و نهایتاً با الگوگیری از سیاست‌های کشورهای توسعه یافته، یکی از سیاست‌های آن کشورها را اجرا می‌کنند، غافل از اینکه این سیاست‌ها، منطقه‌ای و موردی هستند و ممکن است در یک کشور جواب مثبت دهد و همان سیاست در کشور دیگر جواب و نتیجه‌ای منفی داشته باشد و این روش آزمون و خطا، هزینه‌ها را چندین برابر می‌کنند.

حال هدف اصلی دوره‌های دکتری و فوق دکتری، آموزش و پرورش محققانی است که از عهده تحقیقات کاربردی برآیند. با توجه به اهمیت زیاد پژوهش، دوره‌های پست دکتری کلاً پژوهش‌محور هستند و دانشجو، عنوانی تحقیقاتی را از ابتدا تعریف می‌کند و در طی دوره پست دکتری به انجام آن تحقیق می‌پردازد.

حتی دوره‌های دکتری هم هر روز، اهمیت بیشتری به تحقیق محور بودن می‌دهند و سعی در جایگزین کردن متدهای پژوهشی بجای متدهای قدیمی و سنتی پژوهشی دارند.

موضوع رساله دکتری بایستی یا به طراحی مدل جدیدی بپردازد یا اگر موضوع کاربردی است، اولویت پژوهشی و واقعی یک سازمان بزرگ باشد و راهکارهای رساله، مشکلات عمده مورد نظر را حل کند، یا اینکه به بسط و توسعه نظریه‌ای بپردازد و یا الگویی طراحی و ارائه کند که پژوهشگران دیگر با استفاده از آن الگو، در جوامع و نمونه‌های آماری دیگر، یا مناطق و زمان‌های متفات، آن مدل را اجرا و نتایج کاربردی را استخراج کنند.

دانشجوی دکتری و پست دکتری برای تدوین یک رساله خوب باید: باهوش، با انگیزه ، خلاق ، سخت کوش و ماهر باشد.

برای حصول نتیجه و نوشتن یه رساله دکتری خوب و قابل قبول باید بتوانید:

همچنین بخوانید: نحوه محاسبه امتیاز مصاحبه دکتری

ایران‌تز تدبیرساز مفتخر است با توجه به ظرفیت بالای علمی و کادر پژوهشی مخصوص رساله‌های دکتری و پست دکتری، به جامعه علمی و دانشگاهی کشور علی‌الخصوص دانشجویان دکتری و فوق دکتری، در مشاوره و آموزش نکات مختلف، روش تحقیق، تحلیل آماری، آموزش و کاربرد نرم‌افزاهای مربوطه و سایر امور پژوهشی همکاری نماید.

فعالیت و خدمات ایران‌تز در زمینه مشاوره رساله دکتری، در سه دپارتمان: دپارتمان علوم انسانی، دپارتمان فنی مهندسی و دپارتمان علوم پایه، به متقاضیان در مقطع دکتری در رشته‌ها و گرایش‌های سه دپارتمان فوق، ارائه می‌گردد.

در دپارتمان علوم انسانی، مشاوره تدوین رساله دکتری در رشته های زیر انجام می‌گیرد:

 

در دپارتمان علوم پایه، مشاوره رساله دکتری در این رشته‌ها انجام می‌شود:

در دپارتمان فنی مهندسی، مشاوره رساله دکتری در این رشته‌ها انجام می‌شود:

در این بخش، خدمات زیر ارائه می‌شود:

 

مطالب مرتبط با مشاوره رساله دکتری و پست دکتری

مقالات مرتبط


برچسب‌ها

فرم ثبت سفارش

چنانچه نیاز به خدماتی از سمت ما دارید می‌توانید با استفاده از فرم زیر به صورت آنلاین ثبت درخواست کنید. درخواست شما به طور اتوماتیک در صف بررسی قرار گرفته و حتما پیگیری خواهد شد.

مراجعه حضوری شنبه تا پنجشنبه: 9:00 الی 18:00 با هماهنگی قبلی
تاریخ: مؤلف: ایران‌تز تدبیرساز بازدید: 3635
بازخورد کاربران در مورد مشاوره رساله دکتری و پست دکتری

امتیاز به این مطلب

Stars