مشاوره پذیرش و چاپ ISI, ISC, SCOPUS, PUBMED

یکی از خدمات برگزیده ایران‌تز در حوزه پژوهشی
مشاوره پذیرش و چاپ ISI, ISC, SCOPUS, PUBMED

بطور کلی، ژورنال‌های خارجی نیز مانند مجلات داخلی، درجه‌بندی و هر یک، گرید و رتبه مخصوص به خود را دارد. مجلات ISI (Institute for Scientific Information)، به مجلاتی اطلاق می‌شود که تحت شرایط و پروتوکل‌های مؤسسه جهانی اطلاعات علمی، موفق به اخذ مجوز انتشار مقالات بصورت ماهانه، فصلی، 6 ماه یک بار یا سالی یک بار شده‌اند.

در سایت تامسون رویترز، می‌توان کل مجلات ISI را با نام یا آی اس اس ان (ISSN) مجله، سرچ کرد و به اطلاعات اساسی هر مجله، دست یافت.

در یک دسته‌بندی کلی، ضریب ایمپکت فاکتور (IMPACT FACTOR)، شاخصی برای ارزیابی سطح علمی مجلات ISI است که البته تنها مجلات ISI JCR دارای ضریب IF هستند. مجلات ISI یا ISI LISTED هستند یا اینکه در گروه‌بندی‌های وب آو ساینس  WEB OF SCINCE جای می‌گیرند. مجموعه وب آو ساینس مجلات مختلف ISI شال گروه‌بندی‌هایی نظیر:

Science Citation Index Expanded (SCIE) یا Arts & Humanities Citation Index یا Emerging Sources Citation Index می‌شود که این‌ها، ایندکس‌های تخصصی هر مجله را نشان می‌دهند.

مجلات ISC (Islamic World Science Citation) نیز مجلات پایگاه استنادی جهان اسلام محسوب می‌شوند که مجلات به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی را پوشش می‌دهد. اکسپت و چاپ در مجلات نمایه شده در پایگاه ISC، می‌تواند برای تقویت رزومه و مجوز دفاع از رساله؛ مناسب باشد.

اسکوپوس (SCOPUS) یکی دیگر از نمایه‌ها و پایگاه‌های علمی استنادی معتبر و جهانی است که محصولی از الزویر (Elsevier) است که از سال 2004 فعالیت خود را آغاز نموده است و شانزده هزار و پانصد مجله علمی پژوهشی را در رشته‌های شامل علوم زیستی، فیزیک، شیمی و علوم اجتماعی می‌شود را به زبان انگلیسی شامل می‌شود.

معمولاً رتبه مجلات اسکوپوس را با فاکتور Q مشخص می‌کنند. مجلات اسکوپوس Q1 و Q2 از اعتبار بیشتری برخوردارند و سطوح Q3 و Q4، اعتبار کمتری نسبت به کیو 1 و کیو 2 دارند.  پابمد (PUBMED) نیز انتشاراتی است که معمولاً مجلات حوزه بهداشت و پزشکی و زیست و مدیکال ساینس را شامل می‌شود.

اخذ اکسپت و چاپ مقالات در مجلات ISI JCR و اسکوپوس Q1 و Q2 و پابمد، کار ساده‌ای نیست و این گروه از مجلات، پروسه دقیق داوری تحت زمان معین دارند.

بر خلاف تعدادی از مجلات ISI لیستد و اسکوپوس Q4 که برای چاپ مقالات خود، هزینه چاپ می‌گیرند و بنابراین، پروسه داوری ساده‌تری دارند، برای اکسپت و چاپ مقالات در مجلات ISI JCR و اسکوپوس Q1 و Q2 و پابمد، مقاله می‌بایست نوآوری داشته باشد، به زبان نیتیو و تخصصی تدوین شود و حداقل زمان چند ماه را برای داوری و اعلام نتیجه، انتظار داشت.

پس از چند مرتبه اصلاحات (ریوایز) و اعمال آن‌ها از سوی محقق، می‌توان انتظار اکسپت مقاله را در این مجلات داشت. بطور کلی مجلات یا اوپن اکسس (دسترسی آزاد) هستند و یا غیر اوپن اکسس. در مجلات اوپن اکسس، معمولاً مجله، هزینه چاپ را از شخص نویسنده مقاله دریافت می‌کند و  امکان دسترسی و دانلود مقاله را بصورت رایگان به اشخاص می‌دهد.

در مجلات غیر اوپن اکسس، مجله از نویسنده هزینه‌ای دریافت نمی‌کند و دسترسی و دانلود کل مقاله را به ازای دریافت پول به متقاضیان می‌دهد.

برای مقاصدی مانند: مجوز دفاع از رساله دکتری، تقویت رزومه برای مصاحبه‌های علمی و اپلای در دانشگاه‌های با رنکینگ بالای خارجی و دریافت بورسیه تحصیلی، فاند و اسکولارشیپ و حتی افزایش رتبه علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، داشتن اکسپت و چاپ حداقل دو مقاله در مجلات معتبر با اعتبار واقعی ISI JCR و اسکوپوس Q1 و Q2 و مجلات معتبر و دارای ایمپکت فاکتور، الزامی است.

ایران‌تز تدبیرساز با بیش از 14 سال تجربه  شناخت مجلات مختلف و پروسه داوری آن‌ها و در اختیار داشتن دیتا بیس قوی از مشاورین مجرب و اعضای هیأت علمی، پلنی را با عنوان اکسپت و چاپ تضمینی مقالات در مجلات معتبر ISI, ISC, SCOPUS, PUBMED، راه‌اندازی نموده است.

متقاضیان داشتن مقاله در این پلن، نمی‌بایست محدودیت زمانی داشته باشند چراکه پروسه داوری در مجلات واقعی از 3 ماه تا گاهاً 20 ماه هم طول می‌کشد. این پلن، کار در مجلات درجه یک با ضریب ایمپکت واقعی ISI و دیگر پایگاه‌های معتبر علمی است که داشتن اکسپت یک مقاله در این مجلات، رزومه و سرنوشت علمی هر شخص را متحول می‌کند.

فرآیند پذیرش و چاپ مقاله
فرآیند پذیرش و چاپ مقاله

 

مطالب مرتبط با مشاوره پذیرش و چاپ ISI, ISC, SCOPUS, PUBMED

مقالات مرتبط

فرم ثبت سفارش

چنانچه نیاز به خدماتی از سمت ما دارید می‌توانید با استفاده از فرم زیر به صورت آنلاین ثبت درخواست کنید. درخواست شما به طور اتوماتیک در صف بررسی قرار گرفته و حتما پیگیری خواهد شد.

مراجعه حضوری شنبه تا پنجشنبه: 9:00 الی 18:00 با هماهنگی قبلی
تاریخ: مؤلف: ایران‌تز تدبیرساز بازدید: 4558
بازخورد کاربران در مورد مشاوره پذیرش و چاپ ISI, ISC, SCOPUS, PUBMED

امتیاز به این مطلب

Stars