استخراج کتاب از پایان نامه

ساختار پایان نامه ارشد، رساله دکتری و مقاله علمی برای چاپ کتاب از روی پایان نامه چگونه باشد؟
استخراج کتاب از پایان نامه

تالیف و چاپ کتاب شامل دلنوشته یا داستان و یا تبدیل پایان‌نامه به یک کتاب سرآغاز حرفه انتشار محتوای پژوهشی شما را نشان می‌دهد. انتشار محتوای پایان‌نامه دکتری بسیار مهم است زیرا این باعث می‌شود تحقیقات تان در دسترس دیگران قرار گیرد. البته تألیف و چاپ کتاب به همراه اخذ مجوزهای چاپ (شابک، فیپا، کتابخانه ملی، وزارت ارشاد) از جمله راه‌هایی است که هر شخص برای در دسترس قرار گرفتن نوشته خود باید آنها را طی کند. مجموعه ایران‌تز تدبیرساز این وظیفه مهم و حساس را برای شما به انجام خواهد رساند. استخراج کتاب از پایان نامه و چاپ کتاب تحت انتشارات معتبر از جمله دیگر خدمات این مجموعه است.

برای مرحله استخراج و تالیف و چاپ کتاب از پایان‌نامه یکسری نکات و مفاهیم مهم وجود دارد. یکی از مهم‌ترین نکات تالیف و چاپ کتاب این است که نوشتن یک مقاله یا یک رساله، تنها وظیفه کپی کردن و تغییر مفاهیم سابق و در دسترس همگان نیست.

نکته‌ای که شما باید بدانید این است که هدف و قالب یک پایان‌نامه یا  بسیار متفاوت از یک مقاله یا بخش کتاب است. مخاطب اصلی این کتابی که از پایان‌نامه استخراج می‌شود، می‌تواند ممتحن و دانشجویی باشد که کتاب شما منبع فکری و پژوهشی وی است. همین مفهوم، می‌تواند یک پایان‌نامه را یونیک و پر از جزئیات سازد. مخاطبان گسترده‌تر برای مقاله یا کتاب استخراج شده از پایان‌نامه باید درباره استدلال‌ها یا یافته‌های شما اطلاعات جدید کسب کنند و در عین حال متقاعد شوند که محتوای تالیفی شما موثق و قابل‌اعتماد هستند. انتخاب مقالات از یک تز یا رساله جهت تالیف و چاپ کتاب به خود کار بستگی دارد.

نکات ابتدایی برای تبدیل پایان‌نامه به کتاب؛ چرا و چگونه؟

در اکثر موارد، تحقیقات دکتری به شکل مقالات ژورنالی منتشر می‌شود. در برخی موارد، این تحقیق در یک کتاب منتشر می‌شود. بین هر دو طرف این طیف تالیف و چاپ کتاب یا چاپ ژورنالی، مجموعه‌ای از گزینه‌ها برای در نظر گرفتن زمان و نحوه انتشار تحقیقات وجود دارد:

تبدیل کل پایان‌نامه دکتری به فرم و قالب تألیف و چاپ کتاب نیازمند این است که پایان‌نامه‌تان موضوع مورد علاقه تعداد زیادی باشد. در حالی که یک پایان‌نامه با یک سوال شروع می‌شود، یک کتاب با پاسخ شروع می‌شود و اهمیت خود را در چشم‌انداز تحقیقات گسترده‌تر، ایجاد تکامل و تاثیر‌گذاری روی مخاطبان نشان می‌دهد.

استفاده از بخش‌هایی از یک تز دکترا جهت تألیف و چاپ کتاب نیازمند این است که تحقیقات و / یا هم‌کاری مشارکتی انجام شود. یک کتاب (شاید یا یک نوشته) باید بزرگ‌تر از مجموع بخش‌های تشکیل‌دهنده آن باشد.

استفاده از یک بخش از پایان‌نامه دکتری جهت تالیف و چاپ کتاب ویرایش شده در یک موضوع وسیع‌تر تضمین می‌کند که این تحقیق متناسب با تحقیقات مربوط به یک موضوع مشابه است. یک کتاب ویرایش شده خوب، نیاز به گسترش دامنه تحقیقات مبتنی بر دکترا از طریق همکاری با یک تیم دارد.

تقسیم یک پایان‌نامه دکتری به چندین مقاله برای مجلات با قرار دادن مقادیر کمتری از محتوا و چینش آن به صورت جدا جدا روش دیگری برای چاپ تز دکتری تان است. البته این روش به طور کلی توصیه نمی‌شود.

گام اول: تألیف و چاپ کتاب

اول از همه، تنها به این دلیل که تالیف و چاپ کتاب در رزومه معتبر‌تر است، آیا واقعا نیاز دارید که یک کتاب بنویسید؟ تالیف یک کتاب تعهد بسیار بزرگی است، حتی اگر با یک دست‌نوشته ویرایش شده کارتان شروع کنید. در ضمن انتظار نداشته باشید که از تمام این تلاش‌ها پول بگیرید؛ در صورتی که هیچ انتظاری برای کسب درآمد و مواردی از این دست نداشته باشید، ناامید نخواهید شد.

تبدیل پایان نامه به کتاب یا تالیف و چاپ کتاب با پست‌های وبلاگ، تولید یک ebook، یک فیلم مستند یا یک اثر در یک نمایشگاه متفاوت است. پایان‌نامه دکترا، بهترین نوع مدرک در بسیاری از مخازن تحقیقاتی دانشگاهی است، بنابراین تبدیل آن به کتاب بهترین انتخاب ممکن است.

اگر شما یک مخاطب غیر آکادمیک برای تالیف و چاپ کتاب خود در نظر بگیرید، داستان متفاوت خواهد بود. مثلا برخی از رشته‌ها مانند تاریخ، تحقیقات را با پتانسیل تجاری تولید می‌کنند. انتشار یک کتاب در یک بازار انبوه ارزش تحصیلی کمتری دارد، اما در نظر داشته باشید که: داشتن کتابی که در واقع به اندازه کافی فروش داشته باشد تا به شما یک جایگاه و ارزش عالی بدهد فوق‌العاده رضایت‌بخش است!

مرحله دوم: ارتباط برقرار کردن با یک ناشر

یافتن یک ناشر دانشگاهی جهت تالیف و چاپ کتاب در واقع بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که بسیاری از مردم فکرش را می‌کنند: فقط به موضوعات و سرفصل‌های کتاب‌ خود نگاه کنید و برخی از آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

بر خلاف انتشارات در بازار انبوه کتاب، انتشار دانشگاهی هم متقاضیان خاص خود را در حوزه تالیف و چاپ کتاب دارند و هم اینکه بسیار جامع تر هستند و می‌توانید اثر خود را به عنوان یک کتاب پژوهشی و علمی به دست همگان برسانید. در واقع دید عموم به اثر شما علمی خواهد بود. مجموعه ایران‌تز تدبیرساز یافتن ناشر  و مراحل دریافت مجوز و چاپ را برای شما انجام خواهد داد. بنابراین ملزم نیستید تا خودتان به تنهایی با انتشارات مورد نظر ارتباط برقرار کنید و مراحل مرتبط را انجام دهید.

ایران‌تز تدبیرساز با کادری مجرب و علمی، آماده ارائه و انتقال تجارب خود به دانشجویان و محققین عزیز است. ایران‌تز تدبیرساز با بیش از 14سال سابقه و تجربه درخشان در امور پژوهشی و خدمات دانشگاهی، خدمات منحصر بفردی در این حوزه ارائه می‌کند.

برای اخذ مشاوره رایگان با کارشناسان ایران‌تز تدبیرساز در ارتباط باشید. ایران‌تز تدبیرساز تالیف و چاپ کتاب تحت انتشارات معتبر را برای شما به انجام خواهد رساند. حتی اگر مراحل انجام و استخراج پایان‌نامه ارشد یا پایان‌نامه دکتری خود را نیز با این مجموعه به پایان رسانده باشید کارتان آسان‌تر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که مشاوره انجام پایان‌نامه نیز توسط این مجموعه انجام می‌شود.

مرحله سوم: فروش ایده

انتشارات برای تالیف و چاپ کتاب (پایان‌نامه، به ویژه انتشارات علمی)، یک کار حاشیه‌ای است. ناشران به یک چیز بیش از همه علاقه‌مند هستند: فروش کتاب. اما کسب سود برای یک انتشارات آنهم هنگامی که در یک محیط دانشگاهی کار می‌کنید، آسان است. خیلی از افراد برای ترغیب یک نشر به چاپ نوشته شان یک کاور لتر می‌نویسند. در این کاور لتر، شما فقط باید عنوان کنید که چرا پایان‌نامه‌تان باید به کتاب تبدیل شود و چرا برای این کار بهترین انتخاب هستید.

بررسی تفاوت ساختار تألیف و چاپ کتاب و پایان‌نامه

با اینکه بسیاری از مراحل تالیف و چاپ کتاب توسط گروه ایران‌تز تدبیرساز انجام میشود اما بهتر است از تفاوت‌های ساختار نوشتاری کتاب با پایان‌نامه دکترا یا پایان‌نامه ارشد با خبر باشید.

ساختار پایان‌نامه، تز، مقاله:

پس از یک بررسی کلی به قالب کلی کتاب زیر می‌رسیم:

  1. عنوان
  2. شناسنامه کتاب
  3. تقدیم‌نامه
  4. فهرست مطالب
  5. پیشگفتار
  6. مقدمه
  7. متن
  8. پیوست
  9. واژه و کتاب‌نامه

کا‌رهایی که نباید در زمان تالیف و چاپ کتاب انجام دهید.

  1. هرگز فرض نکنید که حتی یک رساله خوب ملزم به دریافت جایزه یا تقدیر‌نامه است.
  2. هرگز فرض نکنید که یک ناشر یا خواننده کتاب شما را به عنوان تمرین عملی در نظر می‌گیرد.
  3. هرگز یک مقاله، دست نوشته یا غیره را به بیش از یک ناشر ارسال نکنید، مگر این که رضایت هر یک از آن‌ها را به صورت چندگانه جلب کنید.
  4. هرگز از یک ناشر فصل‌هایی از مقاله‌تان را که در مجلات یا در دیگر جلدهای ویرایش شده تهیه کرده‌اید، پنهان نکنید.
  5. هرگز یک دست‌نوشته یا مقاله را به ناشر ارسال نکنید مگر این که از شما خواسته شود این کار را انجام دهید. در ابتدا فقط باید پیشنهاد ارسال کنید، چیزی مانند کاور لتر.
  6. هرگز فرض نکنید که یک کتاب علمی برنده جایزه در ابتدا فقط کتاب بوده است؛ بسیاری از کتاب‌های بزرگ و معتبر علمی یک رساله دکتری یا یک پایان‌نامه بوده‌اند.

مرحله چهارم: شما به یک پروپوزال کتاب نیاز دارید!

فکر می‌کنید که تمام وظایف نویسندگی را برای تالیف و چاپ کتاب تان انجام داده‌اید؟ دوباره فکر کنید. کتاب شما قرار نیست خود به خود به فروش برسد یا برای بیان محتوایش دست به کار شود. برای بسیاری از افراد، تالیف یک دفتر چه راهنمای کتاب به فروش بهتر و درک محتوای آن کمک خواهد کرد. دقیقا مانند نگارش پروپوزال برای شروع نگارش مقاله یا رساله دکترا. اما خبر خوب چیست؟ نوشتن یک دفترچه راهنما برای تالیف و چاپ کتاب سخت نیست.

طبق نظرات یکی از افراد صاحب نظر در حوزه تالیف و چاپ کتاب شما بطور خلاصه، باید این گام‌ها را طی کنید:

۱) خلاصه‌ای از کتاب تان را در پروپوزال کتاب بنویسید؛

 ۲) خلاصه‌ای از یک پاراگراف از هر فصل در آن بگنجانید؛

 ۳) ایجاد یک جدول زمانی برای تکمیل نسخه خطی کتاب.

نکته: در مورد انتخاب انتشارات محتاط باشید.

همانطور که از ابتدا برای تالیف و چاپ کتاب اشاره کردیم برای شروع، یک ناشر قانونی نیاز به پیشنهاد چاپ کتاب فوق‌الذکر دارد. طبق یک توصیه کلی: هر کسی که قول می‌دهد که بدون تغییر پایان نامه دکترای شما را منتشر کند، بسیار مشکوک است.

علاوه بر انجام تلاش برای پیدا کردن ناشران قانونی توسط گروه ایران‌تز تدبیرساز ، سعی کنید خودتان هم در مورد ناشران قانونی تحقیق کنید. برخی ناشران تالیف و چاپ کتاب از مخازن سازمانی برای یافتن کتاب‌های بالقوه استفاده می‌کنند، و از همین رو پیدا کردن تز یا رساله دکترای شما برای آنها سخت نیست، در این صورت تنها یک پیشنهاد تبدیل کتاب به پایان‌نامه و تالیف و چاپ کتاب خواهید داشت. در غیر این صورت باید توجه داشته باشید که کدام انتشارات را انتخاب می کنید و حذف‌های داخل آن به نفع رساله یا مقاله شما هست یا خیر.

انتظار نداشته باشید که ثروتمند شوید.

همه ما نمی‌توانیم جی کی رولینگ باشیم. او می‌گوید: «امتیاز نهایی یک قرارداد با حق تالیف است، اما اگر کتاب اول شما یک کتاب تجاری باشد ، انتظار زیادی نداشته باشید تا با فروش مقاله تان پولدار شوید.»

یک قرارداد معمولی برای تالیف و چاپ کتاب، نرخ حق امتیاز از 5٪ تا 10٪ قیمت خالص کتاب را مشخص می کند (بسته به تعدادی از عوامل ممکن است این رقم کم و یا زیادتر باشد). اما اجازه دهید آن را ۱۰ درصد را فرض کنیم. اگر ۵۰۰ نسخه از این کتاب را بفروشید، سود بهتری به دست خواهید آورد.

برخی، مانند نویسندگان کتب درسی و نویسندگان کتاب‌هایی که خوانندگان بیشتری را در بر می‌گیرند، مخاطبان بیشتری را جذب می کنند و مخاطبان شما عموما دانشجویان و افراد صاحب نظر خواهند بود. پس این موضوع را حتما در نظر داشته باشید. البته برخی از ناشران بازاریابی و کسب سود بیشتر را برای نویسندگان تضمین می کنند.

جمع بندی نهایی: مزایای ثبت، تالیف و چاپ کتاب در ایران‌تز تدبیرساز

در مجموعه ایران‌تز تدبیرساز نه تنها تالیف و چاپ کتاب به صورت کاملا هوشمند و حساب شده انجام می‌شود بلکه شما می‌توانید کتاب‌های غیر علمی خود را برای دریافت مجوز چاپ و مابقی مراحل به این مجموعه بسپارید. در صورتی که قصد تبدیل پایان‌نامه و رساله به کتاب را دارید باید بدانید که در مجموعه ایران‌‌‌‌‌‌‌تز تدبیرساز ابتدا محتوای تالیفی مورد نظر بررسی شده و تخمین‌های مرتبط با حجم و یا تعداد کتاب استخراجی از آن برداشته می‌شود. سپس فرآیند استخراج آغاز شده و به فرم یک کتاب تبدیل می‌شود. مراحل عنوان و کتاب آرایی با موفقیت به پایان رسیده و با دریافت شابک و فیپا، دریافت مجوز از اداره ارشاد و صحافی به نتیجه خواهید رسید.

برای اخذ مشاوره رایگان تالیف و چاپ کتاب با کارشناسان ایران‌تز تدبیرساز در ارتباط باشید. ایران‌تز تدبیرساز برای آرامش خاطر و جلب اعتماد مراجعین عزیز جهت تالیف و چاپ کتاب، مجوز و تایید وزارت صنایع، تفاهم‌نامه همکاری با مرکز پژوهشی آینده سازان وزارت علوم، نماد اعتماد الکترونیکی، نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال و بسیاری از مجوزها و افتخارات دیگر را کسب نموده است.

ایران‌تز تدبیرساز استخراج  کتاب تحت انتشارات معتبر را برای شما به انجام خواهد رساند. حتی اگر مراحل انجام و استخراج پایان‌نامه ارشد یا پایان‌نامه دکتری خود را نیز با این مجموعه به پایان رسانده باشید کارتان آسان‌تر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که مشاوره انجام پایان نامه نیز توسط این مجموعه انجام می‌شود.

02140220450

مطالب مرتبط با استخراج کتاب از پایان نامه

مقالات مرتبط


برچسب‌ها

فرم ثبت سفارش

چنانچه نیاز به خدماتی از سمت ما دارید می‌توانید با استفاده از فرم زیر به صورت آنلاین ثبت درخواست کنید. درخواست شما به طور اتوماتیک در صف بررسی قرار گرفته و حتما پیگیری خواهد شد.

مراجعه حضوری شنبه تا پنجشنبه: 9:00 الی 18:00 با هماهنگی قبلی
تاریخ: مؤلف: ایران‌تز تدبیرساز بازدید: 3489
بازخورد کاربران در مورد استخراج کتاب از پایان نامه

امتیاز به این مطلب

Stars